TURISTIČKA 2010. GODINA
U 2010. godini na tržištu će biti slična poslovna kretanja kao i u 2009.g. (više izražen last minute booking), internet prodaja bilježit će sve veće učešće u prodaji.
Za očekivati je:
– da će konkurencija povećati svoje promidžbene i prodajne aktivnosti zbog zabilježenih
većih padova turističkih prometa u 2009.g.,
– smanjenje investicijskih ulaganja u razvoj turističkih proizvoda
čime će se SMANJITI KONKURENTNOST HRVATSKOG HOTELIJERSKOG SEKTORA.
Problematika vezana uz pripremu turističke sezone 2010. je sljedeća:
– nemogućnost povećanja cijena,
– smanjenje investicija,
– problem naplate potraživanja i povećanje nelikvidnosti,
– teški uvjeti kreditiranja, nemogućnost reprograma kredita,
– očekuje se povećanje troškova poslovanja zbog dodatnog fiskalnog opterećenja
(povećanje PDV i sl.),
– rasterećenje sektora od fiskalnih i parafiskalnih opterećenja u ovakvim okolnostima je
teško očekivati,
– daljnje zapošljavanje radnika, poteškoće oko sezonskog zapošljavanja.
Mjere:
1. Politika cijena
– ne povećavati cijene,
– uključivati popuste i dodatne usluge u cijenu.
2. Promocija i promidžba za 2010.
– povećati financijska sredstva za 2009.g.,
– preispitati prisutnost na emitivnim nacionalnim tržištima kao i kanale prodaje.
3. Suštinski realizirati akcijski plan za 2010.g. uz nadopunu reprogramiranja kredita prema
financijskim institucijama.
4. Završiti dubinsku analizu sektora.
5. Započeti izradu strategije razvoja hrvatskog turizma.