TURISTIČKA 2010. GODINA

U 2010. godini na tržištu će biti slična poslovna kretanja kao i u 2009.g. (više izražen last minute booking), internet prodaja bilježit će sve veće učešće u prodaji.

Za očekivati je:
     – da će konkurencija povećati svoje promidžbene i prodajne aktivnosti zbog zabilježenih
        većih padova turističkih prometa u 2009.g.,
     – smanjenje investicijskih ulaganja u razvoj turističkih proizvoda

čime će se SMANJITI KONKURENTNOST HRVATSKOG HOTELIJERSKOG SEKTORA.


Problematika vezana uz pripremu turističke sezone 2010. je sljedeća:
     – nemogućnost povećanja cijena,
     – smanjenje investicija,
     – problem naplate potraživanja i povećanje nelikvidnosti,
     – teški uvjeti kreditiranja, nemogućnost reprograma kredita,
     – očekuje se povećanje troškova poslovanja zbog dodatnog fiskalnog opterećenja
       (povećanje PDV i sl.),
     – rasterećenje sektora od fiskalnih i parafiskalnih opterećenja u ovakvim okolnostima je
       teško očekivati,
     – daljnje zapošljavanje radnika, poteškoće oko sezonskog zapošljavanja.


Mjere:

1. Politika cijena
     – ne povećavati cijene,
     – uključivati popuste i dodatne usluge u cijenu.

2. Promocija i promidžba za 2010.
     – povećati financijska sredstva za 2009.g.,
      – preispitati prisutnost na emitivnim nacionalnim tržištima kao i kanale prodaje.

3. Suštinski realizirati akcijski plan za 2010.g. uz nadopunu reprogramiranja kredita prema
    financijskim institucijama.

4. Završiti dubinsku analizu sektora.

5. Započeti izradu strategije razvoja hrvatskog turizma.